תפריט

טיפים לניקיון דירה לאחר שיפוץ

על אף שניקיון דירה לאחר שיפוץ היא פעולה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות, נשאלת השאלה האם כדאי לנו לעשות זאת בעצמנו. הדילמה העיקרית היא ההוצאה הכספית, שכן ביצענו שיפוץ שעלה לא מעט וזו תוספת שהרבה שוכחים להכניס לתחשיב של השיפוץ. אז מה הדברים שצריך לדעת בכל מה שקשור לניקיון דירות לאחר שיפוץ? אילו שירותים קיימים בתחום ואיך לבחור חברת ניקיון? בואו נעשה סדר. בסוף המאמר מחכים לכם גם כמה טיפים לניקיון דירה לאחר שיפוץ.

מה כולל ניקיון לאחר שיפוץ?

  1. אבק – האבק הינו אחד המאפיינים הבולטים של דירה לאחר שיפוץ. ניקוי אבק יסודי הכולל הסרה של האבק או לכלוך שהצטבר דורשת פעולות קרצוף ושפשוף ברמה גבוהה.
  2. מסגרות ומשקופים – למסגרות, משקופים והפאנלים ישנה נטייה לצבור לכלוך רב מן הרגיל ולכן קיים צורך לשים דגש רב על אזורים אלו. יש להשתמש בחומרים מיוחדים שיסירו את הלכלוך העיקש.
  3. רצפה – בכל הנוגע לניקוי האריחים יש לבצע ניקוי יסודי, שכן אדם הנכנס לבית מבחין קודם כל ברצפת הבית. בכל מקרה שווה לשקול לבצע עבודות הברקה ופוליש על מנת לתת מראה מבריק, נוצץ וחדש, כיאה לדירה לאחר שיפוץ.
  4. שונות – לאחר שיפוץ, בדרך כלל נתקל במיני מדבקות ותוויות בהם השתמשו מבצעי השיפוץ. את אלו יש להסיר באמצעות חומרים מיוחדים. כמו כן, בחלק גדול מהמקרים יהיו כתמי צבע שיש להסיר. ניקיון יסודי לאחר שיפוץ אמור לטפל בכל אלו. כך, אדם הנכנס לדירה – כלל לא יבחין שהתבצע בה שיפוץ. 

ניקיון דירה לאחר שיפוץ כולל: ניקוי יסודי של כלל הנכס והמרכיבים בו. ביניהם ניתן למנות רצפות, שקעים, תריסים, פאנלים, חלונות, גופי תאורה וכו׳. 

ניקיון דירה לאחר שיפוץ אינו כולל: פינוי פסולת או ביצוע עבודות פוליש. פינוי פסולת הינה עבודה אשר אמורה במהותה להתבצע על ידי הקבלן המבצע. בכל מקרה שעבודה זו לא בוצעה על ידי מבצע השיפוץ, העלות שלה תהיה נפרדת מעלות הניקיון עצמו וכך גם פוליש.

כיצד ניתן לחסוך בעלויות ניקיון דירה לאחר שיפוץ?

ראשית, עליכם להדגיש לקבלן השיפוצים שיעשה כל שביכולתו על מנת להימנע מלכלוך שאין בו צורך. דוגמה טובה לכך היא כיסוי או פינוי הרהיטים בדירה, במידה וישנם כאלו. כמו כן, על הקבלן המבצע להשתמש בסרטי הדבקה על דפנות הדירה (חלונות, קירות וכו׳). לבסוף, יש להגדיר מראש את עבודת פינוי הפסולת מהדירה בתום השיפוץ או בסוף כל יום עבודה. 

הדרך הנוספת לחסוך בעלויות היא לבצע עבודות ניקיון פשוטות בעצמכם. ישנם אזורים שאינם דורשים חברת ניקיון מוסמכת. 

היערכות, ציוד וזמן עבודה

בשלב הראשוני, נסו לשוחח עם קבלן השיפוצים. הבינו ממנו מה הצפי שלו בנוגע למצב הדירה ולניקיון שיידרש בתום העבודה. קבלן שיפוצים מהימן ידע לספק לכם תשובות בנושא זה. שכן סוג העבודה הנדרש משפיע על אופי הניקיון שיידרש. בשלב הבא, הזמינו חברות ואנשי ניקיון כשבוע לפני שתרצו שיתחילו בעבודות הניקיון. כך, תוכלו לקבל מספר הצעות מחיר ולהשוות ביניהן. הימנעו מלקבל הצעת מחיר טלפונית ודרשו להיפגש עם חברת הניקיון בדירה עצמה. 

בכל הנוגע לציוד הניקיון, גם כאן ישנם משתנים רבים. סוג השיפוץ שבוצע והניקיון ששיפוץ זה דורש יגדירו אילו חומרי ניקוי וציוד ניקיון יבטיחו את העבודה הטובה ביותר. ישנם חומרים מסוכנים לניקיון כמו חומצת מלח, למשל. חומצה זו, מזיקה למרצפות הבית ולכלים הסניטריים במידה והשימוש בה אינה מתבצע על פי ההוראות.

טיפים לניקיון דירה לאחר שיפוץ

בחלק הבא נדבר על טיפים לניקיון דירה לאחר שיפוץ שאת חלקם אף תוכלו ליישם בעצמכם. באמצעות טיפים אלו, תוכלו להימנע מטעויות ולוודא כי עבודות הניקיון שתבצעו יספקו לכם את המראה הנוצץ שאתם מחפשים.

  • חומרי ניקוי
    • ככלל, רצוי מאוד להשתמש בחומרים העומדים בתקן. חומרי ניקוי אלו, לא יכילו רכיבים רעילים בדרך כלל. 
    • כאשר עובדים עם חומרי ניקוי, חשוב מאוד להשתמש במיגון המתאים כדי להימנע מאותם רכיבים שאינם בריאים לנשימה או למגע עם העור. בין אלו נמנים מסכה מסננת אדים, כפפות וכיוב׳. 
    • ישנן תמיסות מיוחדות לכל סוג משטח. חשוב מאוד להשתמש בחומרים מתאימים לכל סוג משטח. כך תימנעו מהורדת הצבע או הטקסטורה תוך שאתם מבצעים את עבודות הניקיון.

  • משטחים
    • ניקיון הרצפה לאחר שיפוץ צריך להתבצע באמצעות שואב אבק ולא באמצעות מטאטא. הסיבה לכך היא שהמטאטא אינו יעיל בניקוי לכלוך המצטבר לאחר עבודות שיפוץ. את עבודת המטאטא נשאיר לסוף, לאחר ששאבנו את האבק ולאחר שביצענו ניקיון ראשוני במשטח. פתרון יעיל לניקוי הרצפה הוא דלי עם מים פושרים וחומץ. לאחר הייבוש ניתן לחזור על התהליך במידת הצורך או לבצע שטיפה נוספת על מנת להסיר את הלכלוכים שטרם הוסרו.
    • ניקיון קירות לאחר שיפוץ צריך להתבצע באמצעות מטלית לחה. כך תוודאו כי כל הלכלוך והאבק יוסר מצד אחד, ותשמרו על צבע הקיר והטקסטורה מהצד השני.

לסיכום

ניקיון דירה לאחר שיפוץ הינו נושא מורכב לא פחות מהשיפוץ עצמו. באם יש ביכולתכם להוציא את העבודה לחברת ניקיון מוסמכת – עדיף שתעשו זאת. בנוסף למידע בכתבה זו, תוכלו למצוא עוד המון טיפים לניקיון דירה לאחר שיפוץ. את חלקם תוכלו לבצע בעצמכם וחלקם יתנו לכם ערך בפועלכם יחד עם חברת ניקיון. 

 

רוצה הצעת מחיר מהירה לנייד?
אנחנו זמינים עבורך